Aangekomen - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Leakna Lim - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Leakna Lim - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Leakna

Blijf op de hoogte en volg Leakna

06 Februari 2012 | Kenia, Malindi

Jambo lieve mensen!

2 februari ongeveer midden nacht waren we aangekomen in onze hotel. Weet je hoe bizar het is. Dat je gewoon tussen wolken kan eten, slapen films kijken? ongelooflijk! Maar van al het vliegen ben ik erg blij dat ik mijn voet op de grond kan zetten rennen en springen. We werden opgehaald door Cocky van Dam. Ze is onze stage coördinator. We krijgen te horen dat we nog verder met de auto moeten reizen naar de hotel moet reizen. Er word niet verteld hoelang we moeten nog rijden. En je weet toch je kijk je ogen uit, al de wegen, al die drempels, al die vuilnis en al die mensen die nog rondlopen in hun lang broek, slippers. Mensen die nog buiten aan het chillen (je weet toch)
Maar genoeg over reizen. Om het verhaal kort te maken. Het was gewoon te lang. Vermoeiend! Ik heb een dag nodig om al die prikkels te verwerken.

Ik heb een vraag, als je het woord "Hotel"hoor dan krijg je meteen een beeld van die hotel een beetje, toch? Nou ik iedere geval wel. Ik verwacht een fatsoenlijke badkamer en een schone bed. Eenmaal daar bij de hotel, doe je de deur open. Mijn hart verzakt bijna. Die bed waren vies, de badkamer durf ik gewoon niet aan te raken. (sorry) het is mijn moment om te klagen, en dat zal ik even doen.. maar het komt goed.. alles wen toch? Dat was het ook, want ik was zo moe, ik heb heerlijk geslapen. Scheid aan dat de bed vies is, scheid aan dat ik word vergezellen door de vliegen. Toen we daar zijn was echt rustig.

In de morgen was alles weer tot leven. Overal horen je de motors, auto's, toeters, mensen die lekker aan het werken. Het is bijna zelfde als in Cambodja. Dus ik ben eigenlijk wel aangewend. Het verrast me niet echt. Ik vind het normaal. Ik voel me meteen thuis.

We gingen ontbijten. Ook kregen we de hele dag een taalcursus van Evalien. Was erg leuk en leerzaam. Daarna gingen we naar de strand. Toen weet ik weer waarom ik hier bent, ik kreeg meteen weer energie van. Het is prachtig! Doe je ogen even dicht. En zie Het heldere water, blauwe lucht, zon op je huid. Daar knap je echt wel van op! Yes! Inspiratie is coming back!

Vrijdag 3 februari ben ik terecht gekomen waar ik dus de hele drie maanden moet door brengen. Het is een weeshuis kinderen waar 19 kinderen wonen. Leeftijd van 2,5 en 18 jaar. We werden leuk ontvangen. De kinderen zijn onwijs lief. Het is hier erg georganiseerd. Er word tijd ingedeeld wat de kinderen moeten doen, en ook wat we eten (veel bonen). De kinderen hier zijn erg goed opgevoed. Ga je slapen komen ze je welterusten wensen, ben je wakker komen ze je jou een boks geven en een goede morgen zeggen (how cool is that!)

zaterdag waren we ook even met de kinderen naar de strand geweest. In drie tuk tuk. Dus was even proppen! Was erg gezellig!

Hier eten ze veel bonen! Dus... ook veel deflateren!!!!!!!

Hoop dat jullie het verhaal nog volgen, ik ben slecht in schrijven, als het vragen zijn. Stelt het gewoon en ik doe mijn best om het antwoord te geven!

Goed aankleden hé jullie daar! Ik heb gezien dat het daar erg koud is. Bof ik even dat ik nu lekker weer heb.

Mijn benen houd het niet meer vol. Ik ga toch even slapen. Want ik sta nu al bijna een half uur voor de bereikt.

Doeidoei!!!

Liefs,
Leakna

  • 06 Februari 2012 - 19:23

    Hetty:

    He lieve meid,
    Als je met een boks en goede morgen elke morgen kunt beginnen dan lukt het jou wel om drie maanden weg te blijven. Geniet! Beleef! en Verwonder je.

    Ik ben niet jaloers.... we hebben hier ook zon :) :) wel een tikkie kouder maar heerlijk weer!
    X
    Hetty

  • 06 Februari 2012 - 19:24

    Wouter:

    Wat leuk om te lezen, Lim... Hahaha... Ik had je toch geschreven: "Geniet nog maar even hier van de warme douche?!" Erg leuk om te lezen hoe het je vergaat daar! "Deflateren", mooi woord voor galgje!

    Liefs,
    Wouter.

  • 06 Februari 2012 - 19:30

    Tamara:

    Lieverd!

    Geniet er maar eens lekker van!!! Ik denk elke dag even aan je! :)

    Xx

  • 06 Februari 2012 - 20:41

    Lia Van Rees:

    Lieve Leakna, fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Ik hoop dat je veel zult leren van je stage. Ik ga wel een keer extra op bezoek bij je ouders.
    Ik zou wel even om een hoekje willen kijken daar bij jou. Ik ben benieuwd naar je verdere belefenissen. Liefs Lia

  • 06 Februari 2012 - 20:51

    Carla (kw1c):

    Hoi Leakna,

    Fijn om te lezen, dat je je na de eerste schrik, thuis voelt in deze nieuwe omgeving. Geniet van alles wat er op je pad komt! ik ga je volgen.

    Groetjes,Carla

  • 07 Februari 2012 - 06:27

    Eline De Waal:

    Leakna! Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt! Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Geniet ervan! Xx eline

  • 07 Februari 2012 - 09:10

    Corrie:

    Hey schatje, als ik je verhaal lees zie ik je voor me staan, wat leuk geschreven en ik kan je heel goed volgen hoor. Ik kan me voorstellen dat je bijna een hartverzakking kreeg toen je in dat hotel kwam. Ik zou daar ook een bepaalde voorstelling bij hebben maar ja je bent in Afrika en gelukkig was het maar voor even en ja alles went behalve een vent!! ha ha ha! Je zult wel heel veel indrukken opdoen. Lieverd, wees lekker jezelf en geniet van alles. Je hebt het wel mooi uit gezocht in deze tijd het is hier nu horrorwinter!! Lieve Leakna een hele dikke knuffel van mij. doei doei

  • 07 Februari 2012 - 11:44

    Dorien:

    Ha Lek, wat een lang verhaal ... super! Hier berekoud ja. Voor de dieren en het verkeer is het wat minder, maar het schaatsen is echt leuk (probeer ze daar maar eens in je beste Swahili duidelijk te maken dat wij hier halsbrekende toeren op het ijs uithalen ... voor de lol!). Nou, geniet van je avontuur en al die 'nieuwe' mensen om je heen. Xsie Dorien

  • 07 Februari 2012 - 19:21

    Erikjan:

    Box!
    Geniet en maak er wat van.
    Ik zou zo met je ruilen als het kon!

  • 08 Februari 2012 - 10:33

    Marit:

    heee lieve Leakna,

    Wat super leuk om jouw verhaal te lezen!! we kunnen het goed volgen hoor zoniet dan ligt het niet aan jou maar aan degene die niet kan lezen hahah
    pff wat ben ik jaloers.. 3 weken geleden zat ik nog in Nieuw Zealand voor 20 dagen tjonge jonge wat mis ik dat!! Inderdaad wat je zegt Goed aankleden hé jullie daar! Ik heb gezien dat het daar erg koud is!
    Dat was daar niet nodig en bij jou nu ook niet!!! :D ''Geniet'' lieve leakna en wil je heel graag zien als je terug bent & ook al je verhalen horen + foto's...
    je bent een hele ervaring rijker als je weer terug bent in nederland, dit vergeet je NOOIT meer...

  • 08 Februari 2012 - 10:38

    Marit:

    heee lieve Leakna,

    Wat super leuk om jouw verhaal te lezen!! we kunnen het goed volgen hoor zoniet dan ligt het niet aan jou maar aan degene die niet kan lezen hahah
    pff wat ben ik jaloers.. 3 weken geleden zat ik nog in

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Malindi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2012

hoihoi

21 Februari 2012

matamu, voetbal en dutch game

08 Februari 2012

Dag Indeling

06 Februari 2012

Aangekomen

16 Januari 2012

Kenia
Leakna

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 16456

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 01 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: