Kenia - Reisverslag uit Veen, Nederland van Leakna Lim - WaarBenJij.nu Kenia - Reisverslag uit Veen, Nederland van Leakna Lim - WaarBenJij.nu

Kenia

Door: Leakna

Blijf op de hoogte en volg Leakna

16 Januari 2012 | Nederland, Veen

Ha lieve mensen,

Ik ben zo slecht in schrijven. Maar ik ga wel mijn best doen om jullie op de hoogte houden wat ik ga doen. Hier onder vind je alvast een informatie wat ik ga doen in Kenia.

Heart Children's Home is opgericht in 2009 in Malindi. Het is een klein huis met 19 weeskinderen en kinderen die tussen wal en schip gevallen zijn.
De kinderen zijn in leeftijd tussen de twee en achttien jaar. Ze gaan allemaal naar school. Of naar de kleuterschool in het huis óf naar scholen in de omgeving. Het huis wordt gerund door mama Lucy die de kinderen in een gezinssituatie probeert groot te brengen.

Heart Children's Home is gehuisvest in drie appartementen in een grote tuin in een rustige buurt, niet ver van het centrum van Malindi. Heart bestaat pas een jaar, maar het is uitgegroeid tot een goed georiganiseerd huis waar de inbreng van vrijwilligers en stagiaires zeer op prijs gesteld wordt. Mama Lucy is zeer ervaren in het werken met kinderen, maar staat erg open voor advies en nieuwe ideeen over hoe ze het leven van kinderen in Heart kan verbeteren. Heart runt een peuter-en kleuterklas die ook open is voor kinderen uit de buurt.

Mogelijkheden voor vrijwilligers/stagiaires:
* Lesgeven- of assisteren in de klas van de kleuterschool.
* Verzorgen van ontspannende activiteiten.
* Huiswerkbegeleiding
* Helpen bij de dagelijkse activiteiten (koken, verzorging)
* Pedagogisch advies

Ik verblijf in een kamer in één van de appartementen in het huis.
Ik kan mee-eten met de kinderen en medewerkers, maar ik kan ook zelf koken.

Over twee weken zit ik al in de vliegtuig op weg naar Kenia. Ik heb onwijs veel zin in. Veel kriebels in mijn buik. Ik laat het op me afkomen. Hoop dat ik veel gaat leren. En ook leren van de kleine dingen te waarderen, terwijl hier zo normaal is. Terug naar Basic!

Lieve groeten!

  • 16 Januari 2012 - 15:52

    Judith:

    Heeee Meid
    !
    Heele veel plezier in kenia! :)
    Liefs Judith

  • 16 Januari 2012 - 15:53

    Leakna:

    Dankjewel Lieverd! xx

  • 18 Januari 2012 - 13:38

    Marian Verheij:

    lees nu eindelijk je verslag. nou je kunt heel goed schrijven. hoop dat je dat daar ook gaat doen. blijf je zeker volgen. veel plezier in kenia

  • 18 Januari 2012 - 18:55

    Sanne:

    Heel veel plezier en succes alvast!! Geniet ervan!

    Liefs

  • 29 Januari 2012 - 19:03

    Carla (kw1c):

    Nu komt het echt heel dichtbij!
    Geniet van alles wat er op je pad komt!
    Ik ga je volgen.

    groetjes,Carla

  • 02 Februari 2012 - 12:21

    Rianne:

    Hee meid!

    Hoe is Kenia???
    Whaaa ben nog steeds gewoon jaloers op je! Haha. Heel veeel plezier en geniet ervan! Als je terug bent gaan we zeker te weten een wedstrijdje regelen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2012

hoihoi

21 Februari 2012

matamu, voetbal en dutch game

08 Februari 2012

Dag Indeling

06 Februari 2012

Aangekomen

16 Januari 2012

Kenia
Leakna

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 16434

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 01 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: